کد خبر: 11492

رئیس مرکز اسناد مجلس:

رئیس مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی گفت: کار ثبت‌اسناد در آستانه کریمه اهل‌بیت(س)، باید با استفاده از تجربیات دیگر نهادهای ثبت‌اسناد محقق شود.

 به گزارش قم خبر، علی ططری با اشاره به فعالیت‌های مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، با اشاره به معنای لغوی سند اظهار کرد: سند شامل هر چیزی که ارزشی نگه‌داری داشته باشد، است.

 

رئیس مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بررسی اسناد ازنظر علمی، سیاسی و حقوقی، اجتماعی و فرهنگی، مذهبی، آموزشی، افزود: این کار سبب می‌شود تا بیشتر مناقشات سیاسی و حقوقی، اجتماعی و فرهنگی برطرف شود.

 

وی با اشاره به فعالیت های مجلس در زمینه خرید اسناد، تصریح کرد: در سال‌های اخیر بیش از 120 هزار تصویر از علمای شیعه را از مجموعه‌داران خریداریکردیم البته این تصاویر درگذشته حدود 18 هزار تصویر بوده است.

 

ططری گفت:  خریداری 3577 رکورد تصویری دیده نشده از علمای برجسته شیعه و 9540 رکورد صوتی برخی از فعالیت‌های مرکز ملی اسناد مجلس است.

 

رئیس مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به تاریخ شفاهی، عنوان کرد: تاریخ شفاهی، روشی نوین در گردآوری اسناد با درجه اهمیت بالا است، البته این مسئله می‌تواند درباره جریان تاریخی، اجتماعی و سیاسی نیز صدق کند.

 

وی تاکید کرد: تاریخ شفاهی در عین اهمیتی که دارد مکمل اسناد مکتوب است اما جایگزین آنها نیست البته صوت به‌اندازه سند کتبی حائز اعتبار نیست.

 

رئیس مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ثبت‌اسناد در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س)، خاطرنشان کرد: کار  ثبت‌اسناد درحرم حضرت معصومه(س)، باید به‌طورجدی پیگیری شود و در این راه از تجربیات دیگر نهادهای ثبت‌اسناد استفاده شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری