کد خبر: 10749

با حضور مدیرعامل خانه کتاب و مدیرکل ارشاد قم

دفتر خبرگزای کتاب ایران در قم با حضور مدیرعامل خانه کتاب ایران و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم آغاز به کار کرد.

به گزارش قم خبر و به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) دفتر خبرگزاری کتاب ایران در قم با حضور نجفعلی میرزاییٰ‌مدیرعامل خانه کتاب ایران و حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا ایزدپناه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو هیئت مدیره خانه کتاب ایران صبح امروز افتتاح شد. 


در آیین افتتاح دفتر خبرگزاری کتاب ایران در قم، مدیرعامل خانه کتاب ایران با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب دینی در جمهوری اسلامی، اظهار کرد: فرهنگ دینی پایه و اساس جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهد و کتاب نقش پایه‌ای در ساختن و محکم کردن بنیان فرهنگ دینی دارد. 

میرزایی افزود: ‌ قم نقش مهمی در تولید فرهنگ دینی ایفا می‌کند و در زمینه کتب دینی حرف اول را در جهان تشیع می‌زند، ازین رو افتتاح دفتر خبرگزاری کتاب ایران (ابینا) ‌ در قم، نوید بخش انعکاس بهتر این فعالیت‌ها در عرصه رسانه است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و عضو هیئت مدیره خانه کتاب ایران نیز در آیین با اشاره به اهمیت قم در سپهر فرهنگ دینی کشور، تصریح کرد: قم فرا‌تر از یک استان در عرصه تولیدات فرهنگی عمل می‌کند و تمامی جهان اسلام چشم خود را به تولیدات این شهر دوخته است. 

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا ایزدپناه خاطرنشان کرد: ‌ پیشنهاد برگزاری نمایشگاه فرهنگ دینی قم در تهران از سوی وزیر ارشاد داده شده است و این نمایشگاه پس از طی مقدمات برگزاری، محل عرصه آثار فرهنگی دینی قم اعم از کتاب و دیگر آثار خواهد بود. 

دفتر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم از امروز فعالیت خود را آغاز کرده است و به انتشار اخبار حوزه کتاب و پدیدآورندگان می‌پردازد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری