کد خبر: 10502

قم خبر گزارش می دهد:

یار مهربان که چند ماهیست با شور و شوق خانه ای مجلل سر بر قفسه های خانه های اجاره ای می گذارد جز وعده چیز دیگری نمی شنود.

به گزارش قم خبر، آنها از بزرگی می گویند از قدمت اولین سال ورود به قدیمی ترین خانه خود ازوفای آدم هایی که برای خانه دار شدن و جمع و جور کردن اصل و نصب شان چه کارهایی که نکرده اند ، اما الان زیر خروارها خاک هستند.
 
گله می کنند از سهل انگاری ، متعجب از انسان های امروز و دیروز، بغض در گلو یشان جمع می شود و گاهی از اعماق وجودشان آهی می کشند با صدایی لرزان از فراموشی می گویند از تنهایی از بی کسی و امید ....امید برای دیدار رفقایشان همهمه سراسر خانه را می گیرد.
 
آن یکی می گوید خوشحالم تا با ساختن این خانه ، دوستان قدیمی باز دور هم جمع شویم.
دیگری از گم شدن قل های خودش می گوید ازفراغ دوری  خواهر و برادرش از نوه و نتیجه اش.
وزیر لب می خندد که با ساخت این خانه دیدارها تازه می شود.
 
از او می خواهم خودش را معرفی کند" نامم کتاب است معروف به یار مهربان خانه ام در قفسه های کتابخانه ، انسان ها مرا دوست دارند از من به خوبی یاد می کنند ، هر چند این یار مهربان جایش درسبدهزینه های انسان ها خالیست اما مسئله این نیست که خرید کتاب چقدر گران تمام می شود مسئله این است که اگر کتاب نخوانی چقدر برایت گران تمام می شود.
 
ازاعتقاد کرم می گوید و قهقه می زند به عقیده کرم بسیار عجیب و احمقانه است که انسان کتاب هایش را نمی خورد کتاب خوب را باید خورد.
 
از وعدهای مسئولان می گوید: یار مهربان که چند ماهیست با شور و شوق خانه ای مجلل سر بر قفسه های خانه های اجاره ای می گذارد جز وعده چیز دیگری نمی شنود از آن ها گله می کند از بلاتکلیفی از تاخیر ساخت کتابخانه مرکزی می گوید وذوق می کند و می گوید همه ما و دوستانمان در شهر علم و اجتهاد در انتظار این کتابخانه هستند.
 
وقتی نگاه شان می کنم شرمگین می شوم از خودم از دوستانم... به او قول می دهم تا جویای این وعده مسئولان شوم.
 
کتابخانه مرکزی در انتظار ساخت
 
با ورود پر خیر وبرکت مقام معظم رهبری به شهرمان درمهرماه سال 89 برنامه هایی مقرر شد تا به بهره برداری برسد، یکی از این برنامه های وعده داده شده از سوی مسئولان ساخت کتابخانه مرکزی بود، این طرح با توجه به ضرورت ارتقاء جایگاه فرهنگی قم ، باتامین زمین مورد نیاز توسط وزارت نفت و اعتبار 50میلیارد ریال توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت استان به تصویب رسید،با اجرای این طرح اهل کتاب با رویای خیالی و انتظار پایان ناپذیرساخت کتابخانه مرکزی چند ماهی را سیر کردند.
 
اما الان غریب به چندین ماه است از کلنگ زنی می گذرد و خبری از کتابخانه نیست جز زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع در انبار قدیمی شرکت نفت در خیابان امام خمینی که به تازگی دیوارکشی آن به پایان رسیده است .
 
اداره ارشاد قم مجری اجرایی پروژه کتابخانه مرکزی
 
امیر عطاء اله جباری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم با بیان اینکه مجری اجرایی ساخت کتابخانه مرکزی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم است، می گوید: اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم فقط در زمینه بهره برداری نقش دارد و مجری اجرایی پروژه کتابخانه مرکزی استان قم اداره کل ارشاد اسلامی استان قم است.
 
واقعا حکایت غریبیست حکایت غربت کتاب، در واقع مسئولان با وعده امروز و فردایشان به دوستداران کتاب دلگرمی می دهند.
 
کتابخانه هم از خیر دیداردوستانش گذشت او هم مثل رفقایش شب را به امید دیدار کتاب و اهلش می گذراند شب را به صبح می رساند و فقط یک آجر از دیوارش بالا می رفت، چند ماه آجرها را شمرد تا الان با سرفرازی سرش را بالا می گیرد و می گوید دیوار کشی خانه ام تمام شد. رفقا دیدار تا......؟!
 
گزارش فریده اریس
 
انتهای پیام/
 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری